Gdzie można umieszczać treści reklamowe?
Istniejące obecnie rozwiązania w dziedzinie zagospodarowania przestrzeni publicznych nośnikami reklamy i informacji społecznie użytecznych są bardzo różnorodne. Nie dziwi zatem fakt, że w ramach tego samego województwa czy nawet powiatu obowiązywały różne rozstrzygnięcia prawne w tym zakresie. Problem ujednolicenia praktyk stosowania w zakresie ekspozycji reklam stał się przedmiotem prac Sejmu już w 2013r. Ustawa przyjęta przez parlament i podpisana przez Prezydenta RP, weszła w życie 11 września 2015 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 774) i nosi roboczą nazwę Ustawy Krajobrazowej. Ustawa wprowadziła szereg modyfikacji przepisów prawa budowlanego, ustawy o drogach publicznych, planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o ochronie środowiska oraz o podatkach i opłatach lokalnych.
Ustawodawca przyjął także ujednolicone definicje takich pojęć jak reklama, tablica reklamowa, urządzenie reklamowe, szyld, krajobraz i krajobraz priorytetów. (Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.)
Rys. Przykładowy szablon tablicy (kasetonu) reklamowo-informacyjnego oferowanego przez Energa Oświetlenie.
Główną zaletą ustawy jest wprowadzenie uporządkowania i typologii pojęć związanych z ochroną krajobrazu. Twórcy ustawy przyznali szersze kompetencje dla Rady Gminy w zakresie ustalenia i dopuszczenia do użytku nośników reklamy. Rada Gminy ma prawo określić:
- zasady i warunki posadowienia obiektów małej architektury;
- zasady umieszczania tablic reklamowych, ich wymiarów i standardów jakościowych;
- materiały z jakich mogą być wykonywane nośniki reklamowe umieszczane w przestrzeni miejskiej (gminnej).
Uchwała Krajobrazowa Rady Miasta Gdańska
Realizując postanowienia ustawy krajobrazowej, Rada Miasta Gdańska przygotowała w 2018r. Uchwałę Krajobrazową, która ściśle określa zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej Miasta, a której dwuletni okres dostosowawczy zakończył się 2 kwietnia 2020 r.
Uchwała Krajobrazowa przyjęta przez Radę Miasta Gdańska stanowi zbiór regulacji i zapisów dotyczących usytuowania w przestrzeni Miasta nośników reklamy elementów małej architektury i ogrodzeń. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty.
Energa Oświetlenie sp. z o.o. wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoim klientom, oferuje sprzedaż powierzchni informacyjno-reklamowej na słupach oświetleniowych. Kasetony nasłupowe są atrakcyjną formą przekazu skierowaną do masowego odbiorcy (uczestnicy ruchu drogowego).
Fot. Przykładowy szablon kasteonu informacyjno-reklamowego zgodnego z wytycznymi uchwały krajobrazowej w Gdańsku
Nośniki informacyjno-reklamowe spełniają wszystkie kryteria ustalone przez Radę Miasta Gdańska.
Cechy charakterystyczne kasetonów reklamowych to:
- duża skuteczność informacyjno-marketingowa;
- poprawa rozpoznawalności i promocja firmy;
- precyzyjne nakierowanie klientów do biura, salonu, siedziby firmy;
- pomoc dla kierowców, turystów i przechodniów;
- kreowanie estetyki miasta;
- uporządkowany styl i układ powierzchni reklamowych.
Pomożemy klientom dotrzeć do Ciebie
Energa Oświetlenie świadczy kompleksową obsługę klientów w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowych na słupach oświetleniowych. Adresatem oferty są klienci biznesowi, firmy oraz organizacje pożytku publicznego. W ramach usługi firma wykonuje:
- Uzyskanie pozwoleń na zajęcie pasa drogowego (uzgadnianie lokalizacji z zarządcą drogi, pozyskiwanie map geodezyjnych itp.);
- Projekt graficzny reklamy;
- Wykonanie kasetonu z materiałów odpornych na uszkodzenia;
- Profesjonalny montaż w nośniku zatwierdzonym i zaakceptowanym przez Miasto Gdańsk;
- Stałą konserwację nośnika reklamowego.
Rys. W zależności od uwarunkowań miejsca ekspozycji, kaseton informacyjno-reklamowy może być jedno lub obustronny.
Zapraszamy do współpracy. Więcej informacji o ofercie znajdziesz w zakładce Oferta.
Zachęcamy także do kontaktu telefonicznego: P. Kamila Drabik - tel. +48 693 916 700
Autor: Tomasz Demianiuk